396N,397B,402K, Rafa koralowa, kpl. biżuterii

 Beading i metaloplastyka

My rękodzielnicy, doskonale wiemy na czym polegają te techniki. Ale pozwolę sobie w skrócie wytłumaczyć, co to takiego ten Beading. 
Nazwa beading pochodzi z języka angielskiego (ang. bead – koralik), w prostym tłumaczeniu na język polski oznacza „koralikowanie”. W Polsce od jakiegoś czasu technika ta, przeżywa swój rozkwit i duże zainteresowanie. Choć znana była już w starożytności, a w XIX w popularna na Ukrainie, gdzie z fajansowych paciorków robiono zdobienia, to u nas zadomowiła się w wyrobach biżuteryjnych. Praca ta polega na bardzo precyzyjnym wykorzystaniu szklanych koralików, przy użyciu cieniutkiej igły, szydełka, krosna, filcu lub skóry. Ja w mojej pracy połączyłam technikę beadingu z metaloplastyką. Koralikowe ozdobne pasy, bardzo precyzyjnie zaprojektowała i wykonała moja siostrzenica Julia Lipowska. Japońskie koraliki szklane TOHO /wyższa półka/utkała przy pomocy krosna, cieniutkiej igły i nici. Dodam, że boki dodatkowo wzmocniła przez podwójne szycie. Ja natomiast nadałam im taką oprawę wykorzystując metal, koral naturalny i perłę Swarovski. Uroku dodaje również czerwony, skórzany rzemień połączony z łańcuszkiem. Taki komplet na pewno będzie zwracał uwagę, bo jest oryginalny i niepowtarzalny.


Biżuteria z beadingu, wzór koralikowy, beading, naszyjnik z koralem.



Technika: tradycyjna metoda jubilerska
Materiał: japońskie koraliki Toho, koral naturalny, perełka Swarowsvski i szklane koraliki, blacha i drut miedziany, skórzany rzemień, łańcuszek, karabińczyk, baranki, cyna bez ołowiu z domieszką miedzi, patyna
Wymiary:naszyjnik: pas z koralików ok 6x4 cm, koral czerwony 3,3x1,5 cm, 


FACEBOOK BIŻUTERIA I FORMY WITRAŻOWE:  www.facebook.com/marjonart

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz